Autamme yrityksiä menestymään mentoroinnin ja tapahtuma-, tiedottamis- ja verkostoitumiskonsultointien ja valmennuksien kautta. 

 

 

Miten menestyä suositusmarkkinoinnilla?

Mikä on Sinun tapasi hankkia uusia asiakkaita? Ovatko uudet asiakkuudet Sinulle ajankohtaista juuri nyt? Mikä on Sinulle helpoin tapa löytää heitä?

Nettisivujen ja SoMe:n lisäksi monelle ilmoittelu on edelleen hyvin yleinen tapa yrittää kasvattaa tunnettuutta ja löytää uusia asiakkaita. Ilmoittelu ja mainonta eri medioissa; lehdet, radio, televisio. Mutta saavutatko tällä sitä näkyvyyttä/kohdennusta oikealle kohderyhmälle brandia ja viestiäsi toistamalla? Varmasti se toimii edelleen mutta saadakseen vaikuttavuutta on toistaminen  erittäin tärkeätä. Sitten vaan odotellaan että puhelin soi, meili tulee tai tekstarikysely saapuu. Vai saapuuko?

Messut/näyttelyt/tapahtumat ja kylmät puhelut ovat niinikään edelleen hyvin käytettyjä tapoja. Mutta saavutatko sillä tehokkaasti lisämyyntiä?

Oletko miettinyt suositusmarkkinointikonseptia – markkinointia verkostojen, kontaktien ja verkostosi kautta? Yksinkertainen konsepti, jossa suosittelemme toisiamme!

Sopiiko suosittelubisnes kaikille toimialoille? Kyllä vain, jos vain osaamme hyödyntää konseptin kokonaisvaltaisesti.

Kun tapaamme ihmisiä, yrityksissä päättäjiä, vapaa-aikana tuttuja ja sukulaisia, kuuntelemme valppaasti havaitaksemme signaaleja, jotka synnyttävät heissä ostotarpeen verkostomme edustamille palveluille tai tavaroille. Meidän on vain opeteltava etsimään signaaleja  ja merkkejä jotka tuovat esiin tämän (osto-) tarpeen – koska tarve on oltava olemassa. Havaitaksemme tämän tarpeen tarvitsemme apua suositusmarkkinoinnin ammattilaisilta. Onhan myyntikeskustelu niin paljon yksinkertaisempaa kun olemme saaneet asiakkaan tarpeeseen perustuvan suosituksen. TARVE jäsenen palvelulle tai tuotteelle ja potentiaalinen asiakas odottaa innolla yhteydenottoa.  

Miksi kannattaisi auttaa muita bisneksen kehittämisessä? Siksi koska hän joka antaa saa ja on aloitettava antamalla. Auttamalla muita auttaa loppupäässä itseään.

Koska tämä tapahtuu? Luottamuksen kautta. Kun olemme nähneet toisemme henkilöinä, miten toimimme. Miten onnistumme sitoutumaan siihen, että autamme toisiamme? Joskus halutaan ehkä itse kokeilla kaverin tuotetta tai palveluja ennen kuin uskalletaan suositella niitä toisille. Olemme tavanneet kahden kesken ja oppineet toisiltamme, mikä on meidän tapamme toimia ja miten palvelemme asiakkaitamme. Tiedon lisäämisen kautta rakentuu keskinäinen luottamus. Tällä tavalla  jo sadattuhannet ihmiset ovat luoneet miljardeja toisilleen ympäri maailman vuosikymmeniä.  Kokeile, niin näet tämän toimivan konseptin ihmeellisen voiman!

 

Kirja on myös saatavilla kirjakaupoista, mm. Suomalaisen kirjakaupan ja Adlibriksen verkkokaupoista.