Tapahtumaviestinnän tehokkuus
Oli ilo osallistua hyvinvointiaamiaistilaisuuteen Kalastajatorpalla, jonka Suomen johtava tapahtumahallinnan ohjelmistoyritys Lyyti järjesti asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen.
Liian harvoin yritykset miettivät tapahtumaa tilaisuutena ja viestinä yrityksestään.Tapahtumissa on rajattomasti mahdollisuuksia, jos ne osataan hyödyntää riittävästi. Tapahtumatohtori Helena Vallo Faustuksesta osasi kiteyttää tapahtumien suunnittelussa 7 keskeistä seikkaa:
1. Tapahtuma on aina viesti niin ulkoisesti ja sisäisesti ja siksi sen suunnittelutyö pitää miettiä yrityksen liiketoiminnan kannalta. Henkilökunnan motivoimisella tapahtumaan on ihmeellinen voima.
2. Tapahtumalla pitää olla aina tavoite!
3. Erottaudu tapahtuman kutsulla, josta kutsutut voivat aistia tapahtuman tunnelman etukäteen! Lupaa vain se, mitä pystyt tapahtumassa toteuttamaan.
4. Hallitse kutsuprosessi, jota ohjaa tapahtuman tavoite ja mietitty kohderyhmä!
5. Tee markkinointisuunnitelma, joka sisältää niin mainonnan kuin sosiaalisenkin median!
6. Käytä sosiaalista mediaa taidolla ja harkiten!
7. Huomioi henkilökohtainen kiitos ja suunnitelma jälkimarkkinointiin!
Kuulimme Lyytin oivasta web-pohjaisesta tapahtumahallintaohjelmistosta ja koimme kattavan kierroksen Kalastajatorpan hotelli-, ravintola-ja kokousmaailmaan uusin ilmein. Kirpeä syysaamu upeissa merimaisemissa tarjosi parastaan tehokkaasti 2 tunnissa. Kiitos Lyyti, Faustus ja Hilton Kalastajatorppa!
Tweet